Triggerpoint therapie

Triggerpoints zijn verkrampingen in de spier die niet alleen pijnklachten op de plek zelf geven maar ook voor uitstralende pijn op andere plaatsen in het lichaam zorgen.

Er zijn ontzettend veel klachten die veroorzaakt kunnen worden door triggerpoints.

Enkele voorbeelden hiervan zijn:

hoofdpijn, pijn in de onderrug, tennisarm, carpaal tunnel syndroom, pijn in gewrichten als schouder, pols, heup, knie en enkel die vaak ten onrecht wordt aangezien voor artritis, bursitis, tendinitis en letsel aan gewrichtsbanden.

Naast pijn kunnen triggerpoints ook andere klachten veroorzaken zoals functie uitval, bewegingsbeperkingen, krachtafname en gevoelloosheid.

Triggerpoints kunnen goed behandeld worden met massage waardoor de pijn en symptomen na een aantal behandelingen zullen verdwijnen. Naast de triggerpoints zal ook het gebied om de triggerpoint heen mee genomen worden in de massage. En tenslotte leer ik je hoe je een triggerpoint zelf kan behandelen om het herstel zo spoedig mogelijk te laten verlopen.

Triggerpoints zijn kleine spierknopen die voor veel lichamelijke pijnklachten kunnen zorgen. Ze kunnen ontstaan door stress, verkeerde houding, voeding, overbelasting en lichamelijk letsel. Druk je op de spierknoop dan geeft dit pijn, deze pijn kan uitstralen naar een heel ander gebied. Zo kan een Triggerpoint bij het schouderblad hoofdpijn klachten veroorzaken. Door het behandelen van de betreffende Triggerpoint verminderen de hoofdpijn klachten of zullen zelfs in zijn geheel verdwijnen.

Welke klachten kan ik o.a. behandelen met Triggerpoint therapie?

• Hoofdpijn klachten
  • Nekpijn
  • Hoge en lage rugklachten
  • Chronische pijnklachten