Hoofdpijn massage

Ruim 2 miljoen Nederlanders lijden aan een vorm van hoofdpijn.

Voor veel mensen zorgt hoofdpijn ervoor dat ze niet goed meer kunnen functioneren in het dagelijks leven.
Twintig procent van de Nederlanders, dat is één op de vijf, heeft minimaal één dag in de week hoofdpijn.
Twee procent van alle Nederlanders, dat zijn er ongeveer 320.000, heeft hoofdpijn als gevolg van te veel pijnstillers of te veel cafeïne.

We kennen diverse vormen hoofdpijn zoals:

• Migraine
  • Spanningshoofdpijn
  • Clusterhoofdpijn
  • medicatie afhankelijke hoofdpijn
  • chronische dagelijkse hoofdpijn
  • kinder migraine
  • aangezichtspijn

Heel vaak zijn hoofdpijn, migraine en aangezichtspijn het gevolg van een aantal overbelastingen in het lichaam.
Die overbelastingen kunnen zijn: stijfheid in de spieren van de nek, hals, aangezichts-spieren of kaakspieren.
Ook kan hoofdpijn ontstaan door te weinig water drinken, of teveel koffie drinken, of een tekort aan slaap etc. Bij migraine kan voeding of hormonen de oorzaak zijn.
Ja, je kan natuurlijk ook een paracetamol, ibuprofin of iets anders innemen tegen de hoofdpijn, maar bij regelmatig gebruik kun je juist ook hier hoofdpijn van krijgen. Waarom dan niet het probleem gelijk goed aanpakken.

Hoofdpijnmassage is hier de juiste oplossing voor. Deze massage wordt gegeven liggend op de rug op de massagetafel (bovenlichaam ontbloot en bij dames mag de BH aanblijven).

Een gedeelte rug, schouders, nek, hoofd en gezicht worden gemasseerd om zo de opeenvolgende spieren die samenwerken in zijn geheel aan te pakken.

De behandeling duurt 30 minuten.